Bakfietsloos en babykleding

Deze week was ik bakfiets-loos. Een klein drama! De kinderen naar school brengen, en weer ophalen, boodschappen doen.. het kon allemaal niet! Gelukkig waren er lieve mensen bereid om onze kinderen mee te nemen en loste dat het 'drama' een beetje op. Ik merkte dat ik het fietsen mistte. M'n hoofd raakte vol met allemaal dingen die 'ik nog eens wil doen'. En dan met name op 'groen gebied'. Afval verminderen, eerlijke kleding kopen en duurzaamheid. Op zich niet zo verkeerd om er weer eens goed mee bezig te zijn, maar alles bij elkaar en door elkaar werkt niet. M'n hoofd raakte zo vol dat ik moeite had met slapen. Het goede nieuws is: de bakfiets is weer gemaakt! Sinds gisteravond staat hij weer in de schuur. Vanmorgen ben ik weer lekker naar de markt geweest (voor boodschappen zonder plastic).


Deze week kwam er ook een groot pakket babykleding binnen voor J. dat ik had gekocht via marktplaats. J. draagt nu maat 74, maar sommige broeken worden te kort. Daarom zocht ik een pakket kleding maat 80/86. Bij voorkeur een pakket omdat:
- je dan kleding voor een lage prijs kunt kopen
- de pakketbezorger maar één keer hoeft te rijden


Het pakket wat ik binnen kreeg was zeer gevarieerd. Ik maakte een foto:



Ik gaf 41 euro uit (incl. verzendkosten). Daarvoor had ik:
- 5 spijkerbroekjes (niet op de foto)
- 1 badjas
- 1 vest (dat ook als jasje gebruikt kan worden)
- 2 blousjes
- 4 truien
- 9 shirtjes korte mouw
- 6 shirtjes lange mouw
- compleet setje
- 2 zomerpyjama's
- 3 winterpyjama's
- soort tuinbroek
- 2 joggingsbroeken

Er zat eigenlijk nog meer kleding in het pakket, maar dat vond ik niet mooi of was teveel. Omdat de kleding nog wel goed was gaf ik het aan de kledingbank. Er zaten bijvoorbeeld 3 badjasjes in, J. heeft er aan 1 genoeg, dus 2 mogen er naar een ander kindje.

Samen met het pakket dat ik al eerder kocht heeft J. meer dan genoeg zomershirtjes. Broekjes nog niet, maar misschien ga ik die wel zelf maken, zodat ze ook fijn zitten met wasbare luiers aan.

De reden dat ik tweedehands kleding voor J. kocht hoef ik denk ik niet te vertellen.. het heeft met 'groen' en 'duurzaam' te maken ;-). 



Reacties

  1. Je gaat ze zelf maken...leuk leuk. Ik heb even een lockmachine dip. Maar ik ga ook voor maat 80 binnenkort aan de slag voor onze zoon. Ik ben nu bezig met broekjes maat 62 voor een oud collega

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke aankoop zo'n pakket! Ik ga het ook zeker zo aanbieden als kleding hier niet meer nodig is. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aankoop dat pakket! En zeker niet duur!
    Fijn dat je bakfiets weer terug is, anders is het toch een beetje behelpen....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!