Doe mij maar 'gewoon'..

Het einde van het jaar nadert. Ik wordt er altijd een beetje sentimenteel van en eigenlijk ben ik gewoon weer blij als het half januari is. Doe mij maar 'gewoon'.
Gewoon is het op dit moment zeker niet. Manlief heeft vakantie (heerlijk!) maar de timmerman loopt hier ook nog. De jongens zijn uiteraard ook vrij. Al met al komt er van m'n huishouden niet zoveel terecht. En m'n minimalism-game gaat daardoor ook minder snel dan verwacht. Daarom plak ik januari er nog maar achteraan. Ik hoop dan wat rustigere weken te hebben. Alhoewel.. er was een hulpvraag via Stichting Hip waar ik op gereageerd heb.


Inmiddels staat de teller van de minimalism - game op 207 spullen. Nog niet op de helft, maar ik verwacht zeker dat ik uiteindelijk 465 spullen minder in huis heb. Het is nog verrassend wat er uiteindelijk allemaal weg blijkt te kunnen. Ik zette ook wat spullen op marktplaats en verkocht daar ook het één en ander van. De marktplaatsinkomsten van dit jaar zijn 411.05 euro. Niet slecht toch?
Ook ging het één en ander weg via de weggeefhoek maar omdat ik dat best veel gedoe vind, en niet zoveel met m'n telefoon bezig wil zijn, gaan de overbodige spullen nu in een doos in de schuur. Inmiddels heb ik twee dozen weggebracht.
Textiel gaat deels in de textielcontainer en wordt deels weggegeven.


Ook de kerstdagen zijn weer achter de rug. Vanwege de drukte hier in huis ben ik helemaal vergeten een kerstgroet te plaatsen. Ik hoop dat jullie een fijne kerst gehad hebben. Wij hadden het fijn met elkaar en tweede kerstdag kwamen daar ook nog ons schoonzusje en haar vriend bij. Helaas werden manlief en ik 's middags allebei ziek. Buikgriep! Uiteindelijk knapte ik een paar uur later wel weer op, manlief was de volgende dag ook weer beter. Tot nu toe zijn de kinderen niet ziek gelukkig.


Hebben jullie nog 'goede voornemens'? Afgelopen jaar had ik ze niet. al vind ik het eigenlijk elk jaar fijn om in januari 'vers' te beginnen. Netjes schrijven in de agenda en het huishoudboekje bijvoorbeeld. En elke dag fruit eten. En groenten bij de lunch. En nog meer opruimen. En zo kan ik nog wel doorgaan, om maar niet te spreken van 'afvallen'. Dat staat elk jaar op m'n lijstje ;-).


Zo, dit was een blog met van alles en nog wat. Precies zoals het op dit moment hier gaat. Een beetje dit, en een beetje dat, maar niets helemaal goed. Maar als alles weer 'gewoon' is, gaat alles gewoon weer beter!


Ik wens je een fijne jaarwisseling!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!