Hallo September!

De R is weer in de maand, maar gelukkig is het nog redelijk mooi weer. De kinderen spelen elke dag nog een poos buiten en ik hoop dat ze dit vol blijven houden, ook in de winter. Zelfs J. staat nu met de kinderwagen buiten. Ons kleinste mannetje is zo groot dat hij nog 5 cm. over heeft voordat hij klem komt te zitten in de wagenbak. Dat komt wel overeen met de andere jongens, met uitzondering van E. lagen ze er maar 3 maanden in. Daarna gebruikten we de zitting die we plat leggen. Wat moet je anders? Maandag staat er een afspraak gepland bij het consultatiebureau. Ik ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht. De 7 kilo zal hij wel gepasseerd zijn denk ik.. En zoals ik regelmatig tegen 'm zeg: 'ik ben blij dat je niet zo in mama's buik zat' ;-).


Nu het september is voelt het toch echt geen vakantietijd meer. Tijd om aan de slag te gaan! Ik wil in september elke dag (behalve zondag) een extra klusje in huis doen. Vandaag mestte ik eerst m'n portemonnee eens uit. Er konden zo 6 pasjes weg van winkels waar ik zo weinig kom dat het geen zin heeft om punten te sparen. Ook kwam ik nog wat cadeaupasjes tegen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had -> meevaller!


Ik heb overwogen om mee te doen aan de No Spend  Challenge, maar doe het toch maar niet. Eén van de jongens moet sowieso nog een winterjas, er moet kleding voor de zondag gekocht worden en zo nog wat dingetjes. Wel wil ik m'n marktplaatswinkel aanvullen.


B. vroeg van de week of we volgend jaar twee weken op vakantie kunnen gaan, en of we er dan samen voor kunnen sparen. Manlief en ik hadden al besloten D.V. volgend jaar twee weken te gaan, maar het samen sparen voor de tweede week leek ons een goed idee, dus maakte ik een lijst met 500 vakjes van 1 euro. Ik weet niet of we het redden met 500 euro, maar het gaat om het idee.



En zoals je ziet, het vakantiefotoboek van dit jaar hebben we ook al binnen! Sjonge.. was ik met de fotoboeken van de jongens ook maar zo snel!



Reacties

  1. Een tip voor de fotoboeken van de kinderen: ik maak elk jaar een jaarboek. Die bestel ik dan voor de Kids en voor ons. Zo hoef ik maar 1 boek te maken ipv 5 verschillende, zo blijft het behapbaar vind ik. Ook de vakantiefoto's kunnen er bij in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat groeit J. dan als kool zeg. Fijn hoor!

    Ik doe dat net zo als Corina, die fotoboeken. Rebekka heeft een boek van haar eerste jaar. Dat wilde ik zo door gaan doen, totdat ik me besefte dat meerdere kinderen dan ook betekent dat je meerdere boeken moet gaan maken en dan ook nog boeken voor vakanties ed. En daarnaast: ik weet echt niet meer wie Hadassa en wie Damaris is op de babyfoto's van de tweeling. Ze leken toen zo ontzettend veel op elkaar. Nu nog steeds hoor, maar ik verwar ze nu nog maar amper. ;-) Dus ik heb van 2016 gewoon een algemeen fotoboek gemaakt en dat ga ik straks van 2017 ook weer doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!