Kraamcadeau's!

Onze J. is inmiddels 6 weken en we hebben heel wat kraambezoek mogen ontvangen. Mét het bezoek kwamen ook de cadeautjes. Hoeft niet natuurlijk, maar sommige cadeaus zijn gewoon echt leuk!


Er is me al eens gevraagd of ik specifiek aan het bezoek vroeg of ze een 'duurzaam/groen' cadeautje mee wilde nemen. Nee, dat doe ik niet. Dat wij zo willen leven (of nou ja, proberen!) is onze keuze en niet van het bezoek. En daarbij.. ik ga niemand voorschrijven wat ze mee (moeten) nemen. Ik maakte een cadeaulijstje en als iemand vroeg waar ik blij mee zou zijn verwees ik naar het lijstje. Ideaal!


We kregen heel wat kleertjes en dat vind ik zo leuk! De kleding van A. gaat naar m'n neefjes, en dat blijft zo. Ik ga kleding niet 5 jaar in de kast laten liggen. Daar wordt de kleding niet beter van (denk aan elastiek dat verdroogd), het neemt ruimte in, én sommige kledingstukken vind je na 5 jaar echt niet leuk meer. Daarom ben ik dus zo blij met kleertjes! J. kreeg behoorlijk wat kleding met korte mouw, maat 62, voor nu dus. Ook van maat 68 heb ik al wat setjes liggen en zelfs een setje maat 74. Altijd leuk!


Verder kregen we van beide opa's en oma's een kraammand met leuke spulletjes. Veelal ook praktisch, denk aan sokjes, een slab, of een stuk kaas. Soms ook lekker, zoals chocola. Maar ook iets fijns, zoals deze wikkeldeken:


 
plaatje van internet, dit is dus niet J. ;-)

Afgelopen week kregen we nog kraambezoek dat 30 eieren meenam. Lekker en praktisch! Ook kregen we een aantal bonnen.

Van vrienden kregen we afgelopen week nog een fantastisch cadeau, een die op ons lijstje stond:

Dit rugtasje van Affenzahn en gemaakt van gerecyclede pet-flessen. Het hele productieproces verloopt milieuvriendelijk en duurzaam, gecombineerd met economische en ecologische voordelen voor iedereen die betrokken is bij het productieproces. Eerlijk en ecologisch dus. Het tasje is klein maar groot genoeg om een flesje, een luier, een doek e.d. mee te nemen. Handig als ik dus een klein poosje weg moet, hoef ik niet zo'n grote luiertas mee te sjouwen. En als J. groter is mag het tasje mee naar school! Leuk detail: de tong kun je verder uittrekken, daar zit een naamlabeltje op.

J. kreeg ook wat speelgoed, dat ik in zijn kledingkast heb opgeborgen. De andere kinderen zijn er te groot voor en zo kan ik steeds wat geven als hij eenmaal oud genoeg is om mee te spelen. Afgelopen week kregen we een hamerbankje cadeau. Dat vind ik nou zo grappig, J. is onze vierde zoon en nog nooit hebben we een hamerbankje gehad!

Over het lijstje dat ik maakte schrijf ik een andere keer, dat houden jullie nog tegoed.

Reacties

  1. Ik vind dat je leuke dingen hebt gekregen. Mensen doen toch altijd hun best op een kraamcadeautje. Ik zou ook niet voorschrijven wat ze moeten kopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je leuke dingen gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt erg leuke cadeaus gekregen vind ik. Kleertjes te lang in de kast laten liggen is inderdaad niet bevorderlijk. Sommige kledingstukken met sentimentele waarde zijn mooi om te bewaren, maar het is inderdaad leuk als je jongste zoon zijn eigen kleertjes heeft. En dat je nog niet eerder een hamerbankje hebt gekregen is inderdaad een wonder! Waarschijnlijk werd er de vorige keren gedacht 'die heeft ze vast al'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dingen hebben jullie gekregen! Tussen onze jongste zoon en oudste zoon zit 4 jaar, ik bewaar alleen de spijkerbroekjes, dat is nooit weg ;)....
    Verder is t vooral leuk om je te laten verrassen :))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!