Recept eierkoeken

Al jaren scheur ik leuke recepten uit bladen als Allerhande of Boodschappen. Ik heb inmiddels een hele berg, maar ja, als je er niets mee doet kun je het beter weggooien. Ik nam de hele stapel nog een keer door, gooide inderdaad veel weg, maar er bleven echt nog wel recepten over die ik graag wilde proberen. Deze eierkoeken bijvoorbeeld. Het recept komt uit Boodschappen / 3 / 2016. Makkelijk te maken en op de citroen na had ik alles in huis. Ik maakte overigens (per ongeluk) het recept dubbel. Dat hebt je als je twee dingen tegelijk doet in de keuken.. Gelukkig zijn ze erg lekker, en lusten de jongens ze ook, dus komen ze wel op!


Eierkoeken
Nodig:
- 2 eieren
- 100 gram witte basterdsuiker
- rasp van 1/2 citroen
- 100 gram bloem
- 1 tl. bakpoeder
- bakplaat met bakpapier

Doen:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Klop de eieren met de suiker minimaal 5 minuten met een mixer tot een lichtgeel mengsel. Voeg de citroenrasp toe en zeef de bloem en het bakpoeder erboven. Schep alles voorzichtig met een spatel door het eierbeslag tot alles goed is gemengd.
Schep volle eetlepels van het beslag op de bakplaat en bak de koeken in het midden van de oven in ca. 10 minuten licht goudbruin.
Laat de eierkoeken afkoelen. Eventueel serveren met vruchtencompote en yoghurt.

sorry, de foto verdient geen schoonheidsprijs, maar het gaat om het idee he?!


Zoals je ziet lopen ze iets uit. Ik sneed met een mes de randjes even door, het bleek niets aan de smaak af te doen. Heel gezond zijn ze niet, maar lekker wel, en snel klaar te maken en voordelig, wat wil je nog meer?




Reacties

  1. Ziet er lekker uit. Wat is tegenwoordig nog gezond! Fijne dag en geniet met mate!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in. Zolang je alles maar met mate doet he! Bedankt en ook een fijne dag!

      Verwijderen
  2. Heerlijk zijn ze hè? Lust ze ook graag. Heb geen aanleg om dik te worden, maar af en dan wel lekker.
    Groet , Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!