Strijkkralen!

Onze jongens hebben strijkkralen ontdekt! Ik kocht een poos geleden een doosje bij de kringloopwinkel die vorige week ineens ontdekt werd. Dolgraag wilde ze 't eens proberen. Prima!
Ze waren zo enthousiast dat ik even op marktplaats keek of er soms in de buurt nog wat verkocht werd, en ja hoor, ik kocht een grote bak met strijkkralen en drie 'onderzetters'.



Woensdag kregen de kinderen hun rapporten mee naar huis. Bij het laatste rapport krijgen de kinderen hier een cadeautje. B. kreeg keepershandschoenen, E. strijkkralen en A. een doosje lego.

Vrijdagmiddag wilden ze ineens weer met de strijkkralen. Omdat we nu wel genoeg 'onderzetters' hadden konden we met z'n vieren aan de slag. Heel gezellig!






B. maakte een gezichtje voor oma. E. een hartje voor andere oma en A. een vierkante onderzetter voor mij!


Voor de gezelligheid ging ik er ook maar bij zitten en maakte deze figuurtjes:




Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, maar het was gezellig en leuk om te doen, dus wie weet voor herhaling vatbaar ;-) De grote bak is nog lang niet leeg!


Ps. ik ben er inmiddels wel achter dat je goedkope en duurdere strijkkralen hebt. En zoals met de meeste dingen, de duurdere zijn fijner! De grote bak komt wel op, maar mocht ik nieuwe kopen, dan koop ik goeie! Nog meer tips??

Reacties

  1. Twee verschillende soorten door elkaar, dat werkt vaak ook niet, je werkje valt dan na het strijken eerder uit elkaar. Hama strijkkralen, zijn toch wel het fijnst (en duurste)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb nog een tip voor je. Koop niet van dat speciale papier om te strijken. Met bakpapier lukt het namelijk ook prima

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. De onze hebben dit ook nog gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zijn de figuurtjes. Ik heb ze nooit gehad maar wel bij anderen gezien en in de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had geen idee wat het was en wat je ermee zou kunnen doen. Kan er ook nog wat nuttigs mee gemaakt worden of is het alleen om het knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik en mn kleinkind(3jaar)zijn begonnen met de reuze grote strijkparels,als eerst kettingen rijgen,daarna op de plankjes.
    nu heb ik er over 14dagen ondekt in 2kleuren,supermooi!!2kleuren in 1pareltje.was max.1,4Oeuro voor pakketje van plankje met pareltjes..super.weet niet of die in nederland te koop zijn.wat vind ze die leuk(ik ook).mn dochter speelde daar ook zo graag mee.je kan ze sparen tot het tijd is om in de kerstboom te hangen.groetjes Debora je kan ook patroontjes op internet vinden of je heb ook van die boekjes met patroontjes(hebben wij)ook op rommelmarkten kom je veeel strijkparels en figuurtjes tegen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!