Stukje tuin - update 1 -

Vandaag maakte ik eerst maar eens een paar foto's in ons tuintje. De courgetteplant heeft zo'n prachtige bloem!




Ik zocht er gelijk m'n vorige blogbericht (klik!) bij, eens even kijken wat er is veranderd. Nou, best veel kan ik je vertellen! Helaas hebben de roculaplantjes het niet overleefd. Ook de sla is doorgeschoten. Het blad van de bieten is aan het verrotten. Niet zo positief dus.. Toch zijn er ook nog positieve dingen, en die wil ik graag laten zien:




Die ene courgetteplant dus, met een prachtige bloem en mooie grote bladeren. Er komen nog meer bloemen aan:




Wat een schoonheid! Het is bijna jammer dat de bloemen zo onder het blad verscholen zitten, je ziet ze niet zo goed. Aan de andere kant moet je nu echt even de tijd nemen om te kijken en te bewonderen, en dat vind ik eigenlijk wel fijn. Hoe vaak eren we onze Schepper nu uiteindelijk door o.a. Zijn schepping te bewonderen?




Dan is er nog de zonnebloem. Ik heb 'm van bovenaf gefotografeerd, maar als je naar de bloempotten op de achtergrond kijk zie je hoe lang de zonnebloem al is. Al groter dan de jongens!




We hebben ook nog een klein courgetteplantje. Een klein plantje met een klein bloemetje. Zou 't nog wat worden? Rechts zie je nog wat loof van de worteltjes.




In onze bloembak staan inmiddels aardbeienplantjes, die ik mezelf cadeau gedaan heb. Ik kocht er vier, maar ze zijn al aan het vermenigvuldigen geslagen. Precies zoals ik gehoopt had. In de rest van het tuintje pootte ik nog vier andijvieplantjes, 3 broccoliplantjes en peterselie. De laatste drie soorten stonden nog steeds in een melkpak en mogen nu echt wel in de volle grond. Helaas ziet de andijvie er ook niet zo mooi uit. Zou het te koud zijn? Of te nat? Achter de plantjes staat hedera, die het betongaas mag bedekken.




Er bloeien nog een paar violen, maar het is bijna gedaan. Aan de voorkant zijn ze er al uit, ook daar kocht ik vorige week nieuwe plantjes voor. Volgens de verkoopster gaan die zeker mee tot oktober, we wachten af..

Reacties

  1. Mooi he, die gele bloemen. Nu goed kijken of de steel een courgette wordt. Ik heb ergens gelezen dat er mannelijke en vrouwelijke bloemen zijn, en als je weinig bijen in de buurt hebt, je moet helpen bevruchten.. Hier is er inmiddels 1 dikke courgette zonder hulp gekomen. Ik zal er binnenkort ook een stukje over plaatsen. Heb je geen last van slakken? die willen hier nog wel eens spelbreker zijn.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die gele bloem, mmmm lekker aardbeien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te nat vast! Ja wat een pracht bloem!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!