Bijwerken, uitjes en moederdag!

Sjonge, wat is er veel bij te werken! Niet alleen hier, maar ook in huis. We hebben vorige week heerlijk genoten van de vakantie, maar daardoor is wel wat werk blijven liggen. Komt daar nog de thuiskomst van vrienden bij, D.V. a.s. zaterdag, en een bruiloft in juni waar we ceremoniemeesters zijn. Genoeg te doen dus!


Hersenkraker
Allereerst reactie op mijn vorige blog, de hersenkraker! Het antwoord is 15 dagen. Dat antwoord had ik ook, maar ik kreeg het manlief niet aangepraat. Hij dacht: waterlelies halveren is ook dagen halveren. Uiteindelijk heb ik het getekend voor 'm en ging hij akkoord ;-). We hebben regelmatig een verschillend antwoord, en eigenlijk is dat best leuk. (Behalve als ik geen gelijk heb natuurlijk, haha).


Eetplan
Vorige week plaatste ik geen eetplan omdat ik domweg nog niet wist wat we gingen eten. Uiteindelijk rommelden we maar wat aan en aten wat we in huis hadden en kochten bijv. snel even een zak bonen in het supermarktje in de buurt. Voor deze week heb ik m'n eetplan ook nog niet klaar. o..o.. nog meer achterstand..


Uitje Pyramide van Austerlitz
Vorige week woensdag gingen we met de kinderen naar de pyramide van Austerlitz. Hoewel het in de buurt is, waren we er nog nooit geweest. Ik had van tevoren de website even bekeken, en het zag er leuk uit dus besloten we om gewoon eens te gaan kijken. Nou, ik kan wel zeggen dat het voor herhaling vatbaar is! Wil je de pyramide zelf beklimmen, dan kost dat 3 euro per volwassene, en voor de kinderen 1,50 euro.



Om de pyramide staat een grote haag. Als je wilt kun je daar omheen lopen, en dan kost 't niets.


 
De pyramide zelf is als heel oud, uit 1804.


In de stenen van de obelisk staan allemaal namen geschreven. Ik vind 't wel wat hebben. Al die verliefde stelletjes die hun namen in de stenen krasten. Of die schoolkinderen die onder het toeziend oog van de meester uit kwamen en snel een krabbel zetten. Onze namen heb ik er overigens maar niet in gezet, mocht je gaan zoeken ;-).


De pyramide zelf staat in het bos, en je moet er zo'n 10 minuten voor wandelen. Bij de parkeerplaats is een eethuis/cafetaria en een speeltuin. De speeltuin is gratis en voor de attracties kon je munten kopen. Ik kocht er 12, voor elk kind 4. En zo kwam het dat ik toch in de botsauto's terecht kwam, kinderen onder de 1,25 meter mogen niet alleen. Dus ging manlief met E. mee en ik met A. B. mocht wel alleen. Met de munten kun je ook in een treintje, vliegtuigjes en draaimolen (2x).






We hebben ons er een hele tijd vermaakt. Ook is er een speelhal met heel veel 'schermpjes'. De jongens vonden het prachtig om op een motor te zitten (spelcomputer), en het gaf niet dat er geen geld in zat, ze vermaakten zich zo ook wel.

Rond een uur of half 3 gingen we weer naar huis. Thuis aten we een ijsje, onder het zonnescherm, want wat was het lekker!

Doornse gat
Donderdagmorgen gingen we eerst naar de kerkdienst, het was tenslotte Hemelvaarstdag. De dag waarop we gedenken dat de Heere Jezus naar de hemel is gegaan. Wat een troost: 'Ik ga heen om u plaats te bereiden'. Ondanks dat Hij niet meer op de aarde is, mogen we weten dat Hij toch bij ons is en zelfs voor ons bidt.
's Middags gingen we met mijn ouders, broers en zussen, zwager en neefjes naar het Doornse gat. Alweer een plek dichtbij huis waar ik nog nooit geweest was. We namen wat lekkere dingen mee, een picknickkleed en de scheppen voor de jongens. Ze hebben zich de hele middag vermaakt. Ook woensdag was het een stralende dag!


Zwemmen
Alsof het nog niet genoeg was, gingen we vrijdag ook nog zwemmen. Meestal gaan we gewoon hier in Veenendaal, maar ik wilde eens wat anders. Uiteindelijk zijn we in Wageningen gaan zwemmen. Het zwembad is niet groot, maar wel leuk. Vooral de glijbaan vonden de jongens geweldig.

Zaterdag
B. mocht zaterdag bij een vriendje van het oude huis spelen. Het was alweer even geleden en ik merkte dat hij er wat zenuwachtig voor was. Later hoorde ik dat vriendje ook zenuwachtig was geweest. Ze speelden weer een keer heerlijk samen in het park, iets wat B. hier echt mist: een vriendje die ook elke dag buiten wil spelen.

Manlief en ik gingen met E. en A. naar de markt van de kerk. Thuis aten we patat, maar de snack lieten we achterwege. We hadden namelijk beloofd de vakantie af te sluiten met een broodje hamburger, en dat wilden we 's avonds doen, als B. weer thuis was.

's Middags gingen we naar beide moeders, alvast voor moederdag. Tussendoor reden we ook even langs Leppers om rolluiken te bestellen. Zoals ik het nu opschrijf lijkt het net alsof we dat zomaar even doen. Helaas.. dat is niet zo. Ook rolluiken moeten betaald worden, dus was het een wel overwogen keuze. Het is nl. zo dat de zon op de slaapkamerramen van B. en ons schijnt. Buiten dat het warm wordt kan B. 's avonds niet slapen. Het is zo licht op z'n kamer dat het lijkt alsof de lamp aan staat. Daarom toch maar rolluiken.

's Avonds bakten we hamburgers op de skottelbraai en sloten daarmee de vakantie af.

Zondag = Moederdag
Zondagmorgen werd ik verwend door manlief en de jongens. Manlief had een kaart voor me gekocht. We hadden afgesproken dat hij geen cadeautje zou kopen maar dat we dat geld bij m'n verjaardagsgeld leggen om een ijsmachine te kopen. De jongens hadden op school of schooltje een cadeautje gemaakt:


Het blijft leuk, die zelfgemaakte cadeautjes! 

Het is een lang verhaal geworden, en ik ben nog lang niet uitverteld. Helaas schiet het bloggen er een beetje bij - in, er zijn zoveel andere dingen te doen! Ik kan niet beloven wanneer m'n volgende verhaaltje klaar staat. Het blijft een hobby, en de ene keer heb je daar meer tijd voor dan de andere keer.




Reacties

  1. leuk is de pyramide en Doornse Gat he? Wij gingen er ook wel heen. Manlief komt ook uit die buurt.
    Hier voor moederdag van een van de kinders van school en van dochter die sinds een paar maanden een baantje heeft een travelmug en gift card om de beker op te vullen.
    Verder doen we er niet zo aan. Verjaardagen komen er ook weer aan.
    Wij hebbben hier 's avonds kerk en op de dag is er gewoon school, ndanks eigen school.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik kind was zijn we op scoutingkamp eens bij de pyramide van Austerlitz geweest en ook die speeltuin er voor. Ik kan mij nog herinneren dat ik het erg leuk vond.
    Bedankt voor het ophalen van mijn herinneringen, misschien ook leuk om met zoonlief eens heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien hebben jullie een fijne vakantie achter de rug! En ja, wat blijft dat leuk hé, die zelfgemaakte moederdag cadeautjes. Vooral als ze er dan ook nog met zo'n halfverlegen snoetje zo'n lief gedichtje bij opzeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!