Knutselen op vrijdagmiddag!

Nu onze B. in groep 4 zit moeten we langzaam afscheid gaan nemen van zijn vrije vrijdagmiddag. In groep 5 moet hij op vrijdagmiddag gewoon naar school, en is er dus minder ruimte om leuke dingen te doen. Meestal ga ik om de 3 á 4 weken op vrijdagmiddag naar mijn ouders, waar we 's avonds ook blijven eten. Hoe we dat in de toekomst gaan doen moeten we nog even bekijken.

Vanmiddag zaten ze ineens zomaar te kleuren. Dat gebeurt de laatste week wel vaker. Moest ik ze eerder bijna dwingen iets te knutselen ( kom op joh, we maken iets leuks voor..), afgelopen dagen zitten ze zomaar ineens te kleuren! De bak met stiften werd langzaam leger, de stiften waren al oud en veel waren er op, dus kocht ik deze week een nieuw pakje stiften. A. ontdekte het kleuren ook en nam, dit uiterst serieus. Met z'n tong uit z'n mond probeerde hij zo goed mogelijk tussen de lijnen te kleuren:


Ik ben best trots op onze 3-jarige! Hij heeft wel een voorkeur voor donkere kleuren, maar daarin laat ik hem vrij, het is immers zijn 'kunstwerk'!

B. is aan het tekenen geslagen nadat hij van sinterklaas een schetsboek kreeg. Voor de kerstvakantie hoopt er een klasgenootje afscheid te nemen die gaat verhuizen, en werd er gevraagd of alle kinderen een tekening wilde maken:


Hij maakte een flatgebouw met veel verschillende ramen. Ik vind het grappig te zien dat hij meer details tekent. B. is nogal van het grote gebaar en de details zijn daarom ook echt nieuw in zijn tekeningen. Zie je de schilder op het dak? De was voor het raam hangen en de verschillende gordijntjes? In het onderste raampje moet nog een pasfotootje, en dan is zijn tekening klaar!

E. is wat vaker binnen en knutselt zodoende ook meer. Nou ja.. meer.. ik denk één keer per maand ofzo ;-). Maar nu z'n broers meer aan tafel zitten te kleuren, knutselt hij ook meer. En weet je.. ik vind het zo gezellig!

Vanmiddag waren ze even inspiratieloos. Ach, welke kunstenaar heeft dat nu niet he ;-), dus gingen we sneeuwvlokken knippen:


Ik plakte ze op het raam. Een beetje 'sneeuw' in huis kan geen kwaad. De jongens (en ik!) knipten er lustig op los en versierden het raam in de keuken met de knipsels. 


Alles gebeurde naar 'eigen ontwerp', zodat alle sneeuwvlokken goedgekeurd werden. Wil je ook eens sneeuwvlokken knippen? Ik zag prachtige exemplaren op internet, kijk maar eens hier! (klik!)

Reacties

  1. Voor een 3 jarige super mooi. De flat is ook een leuk idee met dat fotootje. Sterren knippen heb ik ook wel gedaan met de zoon. Altijd verrassend wat er uit komt. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vind ik nou ook het leuke aan sterren knippen: het open vouwen en kijken wat eruit komt!

      Verwijderen
  2. Heerlijk zo samen knutselen! Kostbare momenten ;-)

    goed weekend!
    Groetjes Alberta

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!