Ik ging naar de markt..

.. en ik kocht GEEN koe! (wie kent dat rijmpje??)

Boodschappen, iets wat elke week terug komt.Tenminste, bij ons wel! Nu heb ik er gelukkig geen hekel aan maar het ging me wel teveel tijd kosten. Ik speurde nl. overal de aanbiedingen af en moest daarom elke dag naar een andere winkel. Ik besloot om het anders aan te pakken. Op dinsdag ga ik naar de markt om groenten en fruit te kopen, en op woensdag ga ik naar de Aldi en haal de artikelen die ze daar niet hebben bij de Boni die er vlakbij zit. Ik neem dan gewoon het Aldi-karretje mee naar binnen en ze een mandje op m'n boodschappen om daar de spullen van de Boni in te doen. Ideaal!

Maar goed.. de markt.. daar wilde ik het even over hebben.
De markt is een plek waar ik graag kom. Het contact met de marktkoopman, het sfeertje dat er hangt, de prijs én de mogelijkheid om minder afval mee naar huis te nemen!
Afgelopen dinsdag ging ik weer. Ik had groenten nodig en had bedacht dat ik bieten mee wilde nemen. Ik kook dan een grote pan vol waar we twee keer van eten. Verder had ik sowieso fruit nodig, het grote blad waar ons fruit op ligt was bijna leeg. Dat blad staat op de bar in de keuken, altijd in het zicht en zo pakken we dus sneller wat fruit i.p.v. koek. Kijk, dat ziet er mooi uit toch?



Verder wilde ik ook stof kopen voor een nieuw tafelkleed. We hebben er nu maar één en dat is behoorlijk lastig. Dus kocht ik een stevige lap grijze stof. Vrijdag hoop ik naar m'n moeder te gaan en er even een randje aan te maken. Ook kocht ik stof voor een nieuwe rok. M'n garderobe was echt toe aan een aanvulling, dus kocht ik een prachtige stof met een rand:


Soms koop ik op de zaterdagmarkt een zakje nootjes, voor het weekend. Helaas staat de notenkraam er niet op dinsdag dus helaas geen nootjes!

Kom jij weleens op de markt?

Reacties

  1. Mooie stof. Ik kom zelden op de markt. Hier in de buurt is maar een klein marktje 2 keer per week. We gaan af en toe naar de hoofdstad naar de markt voor groenten en fruit. Is goedkoper dan bij de groentenboer inclusief de rit van 30 km. Kost alleen veel tijd en tijd is ook geld. Meestal gaan we als we er een bezoek naar familie eraan kunnen koppelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom weleens op de markt. Zo heet de parkeerplaats bij de supermarkt..
    Er staat wel eens een Italiaanse foodcar, een visboer, een loempiakar en zelfs wel eens een verdwaalde kaasboer.
    Maar markt? Nope die is er niet.
    Ik moet er dik 40 km voor rijden en dan ook nog betaald parkeren, op drie kilometer lopen..
    Ik ga gewoon naar de supermarkt, die al jaren goed uit de bus komt met fruit en groente. De li.dl en de Pl.us. Daarnaast naar de al.di en de li.dl in duitsland met een groot aanbod biologisch agf. Heel soms tref ik een maandmarkt? Dan is er een heel groot parkeerterrein vol met karren, tafels, stands en kofferbakken. Groente, fruit, honing, stof, kleding, noten, kaas, kruiden, wijn, sappen, heerlijk! Maar ik heb er geen regelmaat in gevonden. Behalve dan dat ze er altijd zijn als ik iemand mee heb die niet zover kan lopen.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jazeker! Standaard elke week. Vooral het groente en fruit onverpakt mee te kunnen nemen vind ik heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee bij ons valt de markt tegen de prijzen zijn meestal gelijk aan de prijzen in de supermarkt en het aanbod beperkt. Tegen de tijd dat ik er ben ligt er zomers nog een verlepte kropsla en slappe komkommer.

    Alleen de jaarmarkt bezoek ik graag. Voor verse groente is er in het moestuin seizoen ook een prima bio boerderij om de hoek, daar verkopen ze ook hun producten in een kraampje. Daar gaat we dan dus regelmatig lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom eigenlijk nooit op de markt. Nou moet ik wel zeggen dat we hier in ons kleine dorpje niet echt markt hebben. Er staat hooguit een viskraam en een slager.
    Meestal haal ik de groente gewoon bij de supermarkt of bij de groenteboer. Ligt er een beetje aan hoe het allemaal loopt en hoeveel zin ik heb :). Qua prijs scheelt het verder niet veel, dus daar hoef ik het ook niet om te doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom er eigenlijk ook niet vaak, zeg maar bijna nooit en zeker niet voor boodschappen. Ik kan nl nooit als de markt staat of ik moet de kids mee nemen. Ik heb een hekel aan sjouwen en niet zo'n goede ervaring met versheid. Dus ik doe het liefst 1x in de week een kar vol boodschappen, en haal af en toe nog wat vers ergens anders. Maar de markt is dat niet. Vroeger ging ik wel met mijn moeder mee, kaas halen en groente bij de flirtende koopman.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk kom ik nooit op de markt. Bij hoge uitzondering samen met mijn moeder omdat zij haar vaste kraampjes daar heeft. Ik doe meestal 1 keer per week boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een mooi gevulde fruitmand is altijd leuk en uitnodigend!bij ons staat een houten(decoratief)fruitbakje(gekocht,daar staat fruit opgeschreven)op de grond,gemakkelijk dan zeg ik tegen mn kleinkind:we gaan fruituurtje houden,hee,ze is 2jaar half,neem maar wat je graag lust..dan schil ik verschillende stukjes,iedereen kent het fruitmandplekje ,zelfs de hond staat er soms te snuffelen om een stukje!
    de markt:daar kom ik zelden,vind ik niet zo leuk..wel hebben we hier in belgie een groothandel in fruit en groenten waar ik wekelijks een fruit-en groentencolli koop voor 5euro,daar zitten van elk 5soorten,zowel bij fruit als groenten,ook bij de boeren in de beurt kan je hier goedkoop groenten kopen,nu volop pompoenen,courgettes,knolselder enz..ook hebben we in de buurt een pluktuin van groenten en 1van fruit,is ook wel leuk,doe ik dan met mn kleindochtertje en dochter is heel ontspannend en ook goedkoop,je plukt wat je zelf wilt.we zijn hier goed verwend in onze omgeving wat verse en goedkope produkten betreft

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom bijna wekelijks op de markt, maar eerlijk gezegd met name voor lapjes en/ of garen etc. De lapjeskraam heeft vaak wat leuks en is niet duur - bijna alles 2,50 p.m.! Soms neem ik meteen wat fruit mee, maar niet vaak: het is er ongeveer net zo duur als in de supermarkt...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!