Bakboeken - kookboeken - en nog meer!

Vorige week besloot ik in een opruimbui (daar moet je gebruik van maken!) om de bakboeken en de kookboeken eens uit te zoeken. Het pastte niet meer in het kastje, dus begon zich langzaam een stapeltje hier en daar te vormen. Maar ja, wat wil je ook met zoveel boeken..



Deze bijvoorbeeld. Gekregen op het Voortgezet Onderwijs..


 .. en deze kocht ik op een rommelmarkt. Stel je voor dat we ooit nog eens een groententuin krijgen!


En deze net zo, stel je voor dat ik eens op de markt een grote hoeveelheid aardbeien voor een prikkie kan kopen?


 .. En deze, gekregen toen we verloofd zijn!


 .. en deze voor mijn 18e verjaardag, bijna 10 jaar geleden en nog nooit gebruikt..


 .. 2 boeken over CHOCOLA!


 .. en twee met smoothie recepten..


 .. nou, daar kan er wel één van weg.. Wie wil 'm hebben voor 50 cent?


 O ja, en bakken, dat doe ik graag! Deze twee blijven sowieso!


Hmm.. deze mag weg! Wie bied?


Och heden! Sonja... Nou ik bewaar er één voor de recepten..


 .. deze mag weg. Wie?


Brood bakken! Een leuke maar ook tijdrovende bezigheid. Ik doe het bijna nooit.. twee boeken weg dan maar..


 .. Deze..


 En deze..

 En dan heb je nog alle kookboeken die je bij een winkel kunt sparen of die manlief op z'n werk mee krijgt.. Weg ermee!


Ah, nog meer nuttige boekjes!


 Deze gaat weg.. wil jij 'm?


 Kijk! Nu past het weer in het kastje!


Deze stapel gaat weg..


 Oh, nou vind ik deze nog weer op het aanrecht! Pas gekocht! Snel het kastje in, past nog net!


Dit mag allemaal weg! Zie je een boek wat je graag voor een klein prijsje wil hebben? Bieden mag via de reacties!


Reacties

  1. Wat een geweldige verzameling. Ik zie heel veel titels die ik ook ken.
    Toch heb ik zelf weinig kookboeken, hoewel....als ik ze op een rij zet zijn het er misschien wel meer dan ik denk.
    Ik zoek ook veel op internet op.

    Ik kan je helaas niet 'los' maken van je boventallige boeken. Maar ik weet zeker dat er anderen zijn die er blij mee zullen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, herkenbaar, die "stel je voor dat". Zo had ik ook boeken jarenlang in de kast staan.
    Drie jaar later heeft zich bij mij vaak dat "stel je voor" nog niet voorgedaan en kan het boek eigenlijk weg.
    Tegenwoordig probeer ik mij te bedenken lang het boek al in de kast staat en het dus eigenlijk niet nodig en/ of in gebruik is geweest.

    Succes met opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er ook curverbakken vol,zonder nog te zwijgen over de lekkere receptjes die je uit tijdschriften knipt en in een boek kleeft,daar haal ik dan nog de meeste ideeen uit,zoals nu voor moederdag.hadden we barbecue voorzien maar geven ze regen uit voor zondag..ben ik al op speurtocht geweest in mn kookschrift voor plan B
    succes met de verkoop van je boeken.groetjes Debora uit belgie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel interesse in de Eetbare Planten gids :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mariannne,

      Haha, eigenlijk was 'ie niet te koop, maar ja, ik gebruik 'm ook niet. Je mag 'm van me overnemen. mail je me even? gezinsleven@gmail.com

      :-)

      Verwijderen
  5. Ongelofelijk hé wat je allemaal bij elkaar krijgt....ik kijk weinig in kookboeken
    de laatste tijd...hier zijn er ook al veel weg....ik typ gewoon op google
    enkele ingrediënten in die ik in huis heb en krijg dan een recept. Als het goedgekeurd wordt door het gezin wordt het een blijvertje anders volgende keer weer iets anders.
    Veel succes met de verkoop van je boeken!
    liefs en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben er ook wel erg veel staan, en moeten misschien ook maar een keer kookboek-snoeien ;-) en dan krijgt mijn man over twee weken ook nog eens een kookboek van mijn ouders voor zijn verjaardag, daar moeten we plaats voor maken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb interesse in de twee broodbakboeken. Hoe werkt het bieden daarop? Kunnen we via de mail e.e.a. uitwisselen? kant@kliksafe.nl
    Groetjes Dini

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dini,

      Mailen mag via gezinsleven@gmail.com Dan wisselen we zo verdere gegevens uit.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  8. Een indrukwekkende verzameling! Hopelijk krijgen ze allemaal een goed plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee om je boeken hier "uit te stallen". En wat een leuk kastje! Ik heb ook zoveel kookboeken, vooral de "complete kookboeken" zonder plaatjes gebruiken we nooit. En ik krijg er nog steeds veel, omdat ik graag taarten bak. Maar het gros van mijn recepten zoek ik op internet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!