Hoe ik sparen leuk probeer te maken.. ;-)

Toch nog een blogje..

Wilde plannen hadden we afgelopen weken. We schreven ons in voor een huis, berekende de hypotheek en alles wat daar bij komt kijken. Uiteindelijk werden we de dag ná de loting gebeld dat we op nummer 4 staan, afwachten dus nog maar. Mochten we echt gaan verhuizen, dan lezen jullie dat nog wel. ;-)

Mét de plannen kwamen nóg meer plannen. Hoe de keuken moest worden, op welke kamers de jongens zouden gaan slapen, wat we uit dit huis mee kunnen nemen, enzovoorts enzovoorts.

Eén feit bleef staat: sparen!

Omdat onze slaapkamerkast niet meer verhuist kan worden moet ik dus sparen voor een nieuwe kast. En als we niet gaan verhuizen? Dan kan ik het geld vast een andere bestemming geven, dat is geen probleem!

B&E hebben een pax-kast van Ikea op hun kamer.

 
Deze kast bevalt zo goed dat ik op de website alvast een kast maakte voor onszelf. Dat lijkt nogal voorbarig, maar ik had er een bedoeling mee..
 
Ik maakte dus de kast, inclusief alle planken, bakken, lades, een roede enzovoorts. Daarna bekeek ik het 'boodschappenlijstje' en zag dat ik voor de kast ongeveer 1000 euro nodig zou hebben. Dat wordt dus mijn spaardoel!
 
Om het sparen leuker te maken besloot ik een slang te maken, kijk:
 
 
 Ik plakte dit vel papier aan de binnenkant van de kelderkastdeur.

 
Omdat ik een boodschappenlijstje had kon ik zo zien wat alles kost. Ik besloot het maar gelijk bij de slang te noteren. 1000 euro is een groot bedrag, zo heb ik het eigenlijk een beetje onderverdeeld. Dus bijvoorbeeld hierboven: bij 142 euro heb ik een deur en een element gespaard. Ben ik bij de 164 euro dan zit er ook een lade bij. Heb ik 186 euro gespaard dan zit de broekhanger er ook bij, enzovoorts.
 
En nu het sparen nog.. hierover een andere keer meer!


Reacties

  1. Leuk idee, werkt motiverend zo! En nu maar hopen dat de 3 voor jullie afvallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een super idee,veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, nu gaat het vast helemaal lukken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee!! Misschien kun je bepaalde onderdelen ook nog wel voordeliger scoren via Marktplaats, dan ben je nog sneller bij je doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee en sparen met een doel wewrkt juist beter is onze ervaring . Zo hebben wij een aantal jaren van gespaard om een kazan ( zie blog) te kunnen kopen. Nu weer sparen voor een ander doel :).Ik hop dat jullie gauw wat meer horen over het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit, lekker creatief en visueel op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk gedaan. En ik moet Ikea toch nageven dat ze de kosten heel duidelijk voor je maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!