Ziekenhuis en cadeau's

Vorige week werd onze oudste zoon geopereerd. Gepland weliswaar, maar toch spannend! We wisten dat hij waarschijnlijk een nachtje moest blijven, en dat ik dan bij hem zou blijven slapen.
De operatie is geslaagd (pffoe, opluchting!) en hij moest inderdaad een nachtje blijven. Dat werd voor mij ook het eerste nachtje in het ziekenhuis! De nacht was kort, ik geloof dat ik zo'n drie uurtjes heb geslapen, maar goed, het was voor het goede doel. Zoonlief gaf aan dat hij het heel gezellig vond en hield m'n hand vast ;-).

Donderdag mochten we 'm weer mee naar huis nemen. Ik had verwacht dat hij bij thuiskomst op de bank zou gaan liggen en die dag een beetje hangerig zou zijn. Niets van dat alles! Meneer ging lekker buitenspelen! ;-)

Naast B. lag een jongetje van 11, dat woensdagavond naar huis mocht. Natuurlijk waren z'n ouders blij, alleen verzuchtte de moeder: 'nou, dan is de bankrekening ook gelijk leeg'. Ik begreep het niet goed, dus verduidelijkte ze: 'ja, ik heb 'm wat beloofd!'. Ik werd een beetje nieuwsgierig. Wat kun je kopen voor een kind van 11 waardoor je bankrekening leeg ineens leeg is? Ik dacht aan een computerachtig iets, maar het bleek een I-Phone 5 te zijn...

Natuurlijk begrijp ik dat je je kind een cadeautje wil geven als het geopereerd is. Dat deden wij ook, we gaven hem een kraanwagen van Siku, het kostte ons zo'n 15 euro. Maar om je kind (van 11!) nu een cadeau te geven van bijna 700 euro... Dat gaat me veel te ver!

M'n schoonzus zei: 'wat geven ze 'm als hij 15 is dan? Een straaljager?' :-)

Wat vind jij acceptabel?

Reacties

  1. fijn dat de operatie weer achter de rug is, blijft altijd spannend. En ook fijn dat je zoon zich al weer fit genoeg voelt om lekker te spelen.
    Een kadootje is leuk en mag ook best, maar 700 euro????? Sorry, maar dat vind ik wel heel ver gaan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat jullie gewoon weer thuis zijn, maar waarom zo'n kadootje € 700,00 moet kosten daar kan 'k met m'n verstand niet bij...
    Je schone zus heeft groot gelijk
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de operatie geslaagd is en dat je zoon zo goed hersteld.
    Wat een belachelijk cadeau voor een 11 jarige.
    Nou ja niet eens voor een 11 jarige alleen maar elke leeftijd vind ik het onnozel zoiets te beloven als cadeau.
    Het gaat toch helemaal nergens meer over.
    En dan gaan ze het nog raar vinden als ze nergens meer tevreden meen zijn.
    Mijn dochter maak ik dolblij met een cadeautje van de kringloopwinkel.
    Als er maar een papiertje om zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de operatie geslaagd is en dat het zo goed gaat! Wat belachelijk zeg, zo'n (dure!!) telefoon op die leeftijd! Ik kreeg een mobiel toen ik 14 was, de rest toen ze naar de 1e gingen. En dan nog het simpelste of al gebruikt toestel, want binnen een mum van tijd is het kapot.
    Een cadeautje is erg leuk, dan houden ze ook een positieve herinnering er aan over, maar zo duur... poe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zouden die ouders dan ook een abonnement betalen van ca. €30 (of meer!) in de maand, zodat het kind dan overal kan internetten...?!

      Verwijderen
  5. Fijn dat de operatie geslaagd is en zoonlief zo snel weer op de been is! 700,- Euro vind ik echt belachelijk! Dochterlief is pas dag en nacht droog. We hadden ook gezegd dat ze een cadeautje mocht kiezen: ze koos klei met wat van die vormpjes e.d. erbij voor 7,- Euro. (ipv een pak luiers :-)) en ze is er al heel wat uren zoet mee geweest! Elke ochtend komt ze trots vertellen dat ze nog droog is: 'en dan mag ik weer met de klei spelen hé mama'!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het zo goed gaat met je zoontje. Je moederhart kan het dan ook niet aan om hem alleen te laten in het ziekenhuis he! Haha een cadeau van 700 € Nou hier aan boord zeggen we dan, in geen 700 jaar ;-)
    Een kinderhand is gauw gevuld toch zeggen ze? Maarja.. je hebt erbij.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Experiment, cake in de broodbakmachine.

Tip: broodbakmix!